آبی دل
آبی دل

خنده را معنای سر مستی مدان،آنکه میخندد غمش بی انتهاست


حال گرفتنم بدهاااااااااااااااااااااااااااااااا

طی شد این عمر تو دانی به چه سان / پوچ و بس تند چنان باد دمان / همه تقصیر من است این که
خود می دانم / که نکردم فکری / که تعمق ننمودم روزی / ساعتی یا آنی / که چه سان می گذرد
عمر گران
کودکی رفت به بازی به فراغت به نشاط / فارغ از نیک و بد و مرگ و حیات / همه گفتند کنون
تا بچه است / بگذارید تا بخندد شادان / که پس از این دگرش فرصت خندیدن نیست / بایدش
نالیدن / من نپرسیدم هیچ / که پس از این ز چه رو نتوان خندیدن! / نتوان فارغ و آسوده ز غم ،
همه شادی دیدن /همچو مرغی آزاد هر زمان بال گشودن! / سر هر بام که شد خوابیدن!/ من
نپرسیدم هیچ که پس از این ز چه رو بایدم نالیدن؟
هیچ کس نیز نگفت زندگی چیست؟ / چرا می آییم؟ / بعد از این چند صباح به کجا باید رفت ؟ / به
چه سان باید رفت ؟ / با کدامین توشه به سفر باید رفت ؟ / من نپرسیدم هیچ / هیچ کسی نیز نگفت
نوجوانی سپری گشت به بازی به فراغت به نشاط ، فارغ از نیک و بد و مرگ و حیات / بعد از
این باز نفهمیدم هیچ / که چه سان دی بگذشت / لیک گفتند / که جوان هست هنوز / بگذارید
جوانی بکند / بهره از عمر برد کامروایی بکند / بگذارید که خوش باشد و مست / بعد از این باز
او را عمری هست
یک نفر بانگ برآورد که او / از هم اکنون باید فکر فردا بکند / دیگری آوا داد / که چو فردا
بشود فکر فردا بکند / دیگری گفت / همانطور که رفت دیروزش / بگذرد امروزش /بگذرد
فردایش
با همه این احوال / من نپرسیدم هیچ که چه سان دی بگذشت ؟ / آن همه قدرت و نیروی عظیم /
به چه ره مصرف گشت / نه تفکر، نه تعمق و نه اندیشه دمی / عمر بگذشت به بی حاصلی و
مسخرگی / چه دانی که ز کف دادم مفت / من نفهمیدم و کس نیز مرا هیچ نگفت / قدرت عهد
شباب / می توانست مرا تا به خدا پیش برد / لیک بیهوده تلف گشت جوانی
هیهات!
آن کسانی که نمی دانستند / زندگی یعنی چه ،راهنمایم بودند / عمرشان طی می گشت بی خود و
بیهوده / و مرا می گفتند که چو آنان باشم / که چو آنان دائم / فکر خوردن باشم فکر گشتن / فکر
تامین معاش / فکر ثروت باشم / فکر همسر باشم
کس مرا هیچ نگفت / زندگی خوردن نیست / زندگی ثروت نیست / زندگی داشتن همسر نیست /
زندگانی کردن / فکر خود بودن و غافل از جهان بودن نیست
ای صد افسوس که چون عمر گذشت معنیش فهمیدم!!!!!!!!!............................................
حال من می فهمم هدف از زیستن این است رفیق / من شدم خلق که با عزمی جزم پای از بند هوا
ها گسلم پای در راه حقایق بنهم / با دلی آسوده / فارغ از شهوت و آز و حسد و کینه و بخل /
مملو از عشق و جوانمردی و زهد / در ره کشف حقایق کوشم / شربت جرات و امید و شهامت
نوشم / زره جنگ برای بد و ناحق پوشم / ره حق پویم و حق جویم و پس حق گویم / آنچه
آموخته ام بر دگران نیز نکو آموزم / شمع راه دگران گردم و با شعله ی خویش / ره نمایم به همه
، گر چه سراپا سوزم / من شدم خلق که مثمر باشم / نه چنین زائد و بی جوش و خروش / عمر بر باد و به حسرت خاموش
ای صد افسوس که چون عمر گذشت معنی اش فهمیدم / حال می پندارم کین دو سه روز از
عمرم به چه ترتیب گذشت / کودکی بی حاصل / نوجوانی باطل / وقت پیری غافل/ به زبانی
دیگر/ کودکی در غفلت / در جوانی شهوت / در کهولت حسرت .

 




نظرات شما عزیزان:

نفس
ساعت12:22---12 فروردين 1391
سلام وب خوبی داری خوشحال میشم به منم سربزنی و نظر بدی منتظرتم

ممل
ساعت23:23---9 فروردين 1391
سلام دوست عزیز منم شمارو لینک کردم
موفق باشی


موج
ساعت22:31---2 فروردين 1391
سلام . سال نو مبارک . مطلب خیلی زیبایی بود ولی واقعا عشق یعنی چی؟به منم سر بزن .

soha
ساعت14:09---27 اسفند 1390
زیبا بود

Mehran
ساعت15:17---19 اسفند 1390
سلام دست خوبم.
من حاضرم واسه تبادل لینک
لینکت کردم
در ضمن وبتم عالیه


arezoo
ساعت18:41---15 اسفند 1390


باد برای این نمی آید که پرچمی را برقصاند , برای بادبان کشتی یا آسیاب های بادی هم , باد نمی آید , در اولین باری که تو را دیده بود , اعتراف کرده بود , برای دلش وزیده بود , به موهای تو !!!


سوگند
ساعت22:16---10 اسفند 1390
سلام خوبی؟نه بابا،برای چی ناراحت.دیروز هرکار کردم نشد نظر بذارم اما تو جعبه پیامت واست پی ام گذاشتم و دیگه اینکه متاسفانه یه نفر از فامیلای نزدیکمون رو دیروز کشتن و این باعث ناراحتیم شده.فراموشت نمیکنم،هرگز

Asal
ساعت19:15---10 اسفند 1390
████__████_███
__███____████__███
__███_███___██__██
__███__███████___███
___███_████████_████
███_██_███████__████
_███_____████__████
__██████_____█████
___███████__█████
______████ _██
______________██
_______________█
_████_________█
__█████_______█
___████________█
____█████______█
_________█______█
_____███_█_█__█
____█████__█_█
___██████___█_____█████
____████____█___███_█████
_____██____█__██____██████
______█___█_██_______████
_________███__________██



آپم حتما بیا


نوشا
ساعت20:18---9 اسفند 1390
سلام داداشی
درسا خوبه؟؟؟خوب بخونیا
آپم..وقت داشتی بیا


negar
ساعت16:47---9 اسفند 1390
لینک شدی

تنها
ساعت0:16---8 اسفند 1390
کاش می دانستی، من سکوتم حرف است،
حرف هایم حرف است،
خنده هایم، خنده هایم حرف است.
کاش می دانستی،
می توانم همه را پیش تو تفسیر کنم.
کاش می دانستی، کاش می فهمیدی،
کاش و صد کاش نمی ترسیدی که مبادا دل من پیش دلت گیر کند،
یا نگاهم تلی از عشق به دستان تو زنجیر کند.
من کمی زودتر از خیلی دیر،
مثل نور از شب چشم تو سفر خواهم کرد.
تو نترس، سایه ها بوی مرا سوی مشام تو نخواهند آورد.
کاش می دانستی،
چه غریبانه به دنبال دلم خواهی گشت،
در زمانی که برای غربتت سینه دلسوزی نیست.
تازه خواهی فهمید، مثل من عاشق مغرور شب افروزی نیست...


Asal
ساعت23:04---7 اسفند 1390
Hi honey narahat nabash Ma dustat hamishe pishet hastim


zeal
ساعت19:56---7 اسفند 1390
شرمنده جوووووووون دادا از بس کار دارم حواسم نبود
لینکت کردم


zeal
ساعت13:28---7 اسفند 1390
ایول
همه اصفهانیا انقدر باحالندا


دادا خیلی حال کردم


تنها
ساعت22:31---6 اسفند 1390
می سوزد دلم گاهی

به بهانه بودنت

و گاهی

به بهانه نبودنت

بودنت غرورم را می شکند

و

نبودنت دلم را


نوشا
ساعت21:26---6 اسفند 1390
سلام داداشی
نبینم دلت بگیره ها
بازم خوش به حالت میذارن بری من که اگرم قرار بود با مدرسه بریم جایی مادر گرامیمان نمیذاشتن که بریم!!
شعرت هم کلی زیبا بود



شهاب
ساعت20:52---6 اسفند 1390
سلام دوستم
عالی بود


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





دو شنبه 6 / 12 / 1390برچسب:,

  توسط مهران  |
 

 



زندگی... زندگی چون قفسی است قفسی تنگ پر از تنهایی و چه خوب است لحظه ی غفلت آن زندان بان و بعد از آن هم پرواز..... از این که این وبلاگ رو برای بازدید انتخاب کردین ممنون من مهران هستم. 18 ساله از اصفهان. ‏اميدوارم از مطالب ارائه شده خوشتون بياد. نظر یادتون نره راستی اگه با هام حرف خصوصی دارین برام ایمیل کنید حرفاتونو اینم ایمیلم: mehranzamanepoor@yahoo.com


 

داستان های زیبا
دانستنیها
شعر و متن عاشقانه
دانلود آهنگ

 

 kujaltbtj
 شرمنده......................
 داستان های کوتاه...
 تبریک و چندتا عیدی توپ...
 یه جنایت ..............................................
 عشق و ....
 حال گرفتنم بدهاااااااااااااااااااااااااااااااا
 سلاااااااااااااااااااااااااااااااااااااام
 ای خدا...
 خاطره از خودم
 دختر فدا کار
 بیان عشق
 داستان...

 

بهمن 1391
فروردين 1391
اسفند 1390
بهمن 1390
آبان 1390
مهر 1390
شهريور 1390

 

مهران

 






کیت اگزوز
زنون قوی
چراغ لیزری دوچرخه

 

پرو فایل خودم(در مورد خودم)
کیت اگزوز ریموت دار برقی
ارسال هوایی بار از چین
خرید از علی اکسپرس
الوقلیون

 

RSS 2.0

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 4
بازدید ماه : 193
بازدید کل : 16751
تعداد مطالب : 13
تعداد نظرات : 405
تعداد آنلاین : 1